تبلیغات
طرح درس و نمونه سوال ابتدایی - طرح درس نشانه ی واو
 
طرح درس و نمونه سوال ابتدایی
طرح درس روزانه و سالیانه - روش تدریس - آزمون ها و نمونه سوالات -جزوه های آموزشی - ابزارهای کمک آموزشی
درباره وبلاگ


سلام به همه ی دوستان؛ حسین زاده هستم، آموزگار و کارشناس رشته ی علوم تربیتی!

توی این وبلاگ سعی می كنم مطالب به درد به خور بنویسم.

اگه شما هم علاقه دارین یه چیزی تو اینجا بنویسید یا طرح درسی دارید خوشحال میشم از مطالبتون استفاده كنم.

در ضمن نظر یادتون نره :)



مدیر وبلاگ : سید محمود حسین زاده
نظرسنجی
چقدر مطالب این پایگاه برانون مفیده!؟






چهارشنبه 19 اسفند 1394 :: نویسنده : سید محمود حسین زاده
«طرح درس نشانه ی واو»
به ادامه ی مطلب بروید.

نام طراح: نامشخص
ماده درسی: فارسی بخوانیم
دوره: ابتدایی
پایه: اول
عنوان درس: نشانه ی واو
مدت تدریس: 20 دقیقه
اهداف کلی:
•    دانش آموزان در پایان این درس:آشنایی با نشانه (و) و اهمیت ورزش
اهداف جزئی و رفتاری:
•    حیطه ی شناختی    دانش آموز:
-    با صدا ونشانه (و)آشنا شود.
•    -حوزه ی واژگان با آشنایی كلمات كلید درس گسترش یابد.
-    صدای (و) را از صدای (او) در كلمات مختلف تشخیص دهد
-    از ورزش ورشته های مختلف آن شناخت پیدا كند.
-    با فواید ورزش وتاثیر آن در سلامت آشنا شود
•    حیطه ی نگرشی ،عاطفی    - در گروه نسبت به ایفای نقش وهمكاری رغبت نشان دهد.
-    با احساس وعلاقه بیشتر به مفاهیم مربوط به ورزش گوش كند.
-    برای زیبا نوشتن ودرست نوشتن دقت كافی نماید.
-    از انجام فعالیت ها و نرمش ها وموسیقی لذت ببرد.
-    جهت بالا بردن واژگان كلمات علاقمند گردد.
•    حیطه ی روانی حركتی    - در درست كردن پازل توانایی داشته باشد.
-    مهارت نوشتن خود را تقویت كند.
-    در كاربرد درست كلمات در جمله توانایی داشته باشد.
-    در گروه برای ابراز عقیده توانا باشد.
-    مهارت انجام حركات ورزشی را تقویت نماید.
روش تدریس: مشاركتی-همیاری-ایفای نقش-گروهی-پرسش و پاسخ
وسایل مورد نیاز: كتاب درسی ( بخوانیم )-تخته سیاه-گچ رنگی و سفید-تخته پاك كن-توپ از بزرگ به كوچك-پازل ورزشی-پوستر ورزشی-سی دی-ویدئو سی دی-سوت-لباس ورزشی-خمیر بازی
مدل كلاسی: با توجه به كار گروهی به صورت U تا دانش آموزان رو در رو باشند وحركت در كلاس راحت وتسلط به فعالیت ها بیشتر باشد.وفر گیران نسبت به تابلودید كافی داشته باشند.
مراحل تدریس:
قبل از شروع درس:
شروع با نام خدا-سلام و احوالپرسی از دانش آموزان – حضور و غیاب -  دقت در وضع جسمانی ، روحی و روانی دانش آموزان - رسیدگی به تكالیف دانش آموزان(1 دقیقه)

ارزشیابی ورودی(تشخیصی): پرسش  از فراگیران از درس قبل تا اینكه اطمینان پیدا كنیم فراگیران مفاهیم و مطالب درس قبلی را به خوبی یاد گرفته اند و آمادگی كافی برای یادگیری درس جدید دارند بطور مثال :استفاده از كارتهای تند خوانی وكلمات خوانده شده مانند مدیر –دبستان –كبوتر –توت-ورسیدگی به تكالیف(3 دقیقه)
آماده سازی و ایجاد انگیزه: ایجاد انگیزه در فراگیران از طریق فعالیت های زیر:نشان دادن فیلم ورزش –وپوشیدن لباس ورزشی وصحبت درباره انواع ورزش ونشان دادن كلیپ ورزشی وپرسش از دانش آموزان درباره علا یق ورزشی ونشان دادن نمایش ورزشی وتصاویر(3 دقیقه)
ارائه درس جدید:
 رئوس مطالب: شكل حرف « و» - ورزش كلمه های جدید (سوار كار –وزنه بردار- دونده- داور – ورزش كار)
تقسیم بندی دانش آموزان به صورت گروهی  با توجه به علایق دانش آموزان به نوع ورزش نمایش فیلم  ورزشی وآشنایی دانش آموزان با انواع ورزش ها نشان دادن انواع توپ وصحبت درباره  انواع ورزشها وانجام حركات ورزشی ونمایش به صورت پانتومیم  كامل كردن جورچین تصاویر ورزشی بیان اهمیت ورزش به صورت نمایشی ونقش آن در سلامتی انسان بخش كردن كلمات جدید وروخوانی از متن درس توسط خود دانش آموزان وخواندن شعر در مورد ورزش     انجام حركات ورزشی توسط دانش آموزان به صورت نمایشی وبیان علاقه به ورزشها توسط خود دانش آموزان كامل كردن جور چین نگاه كردن به نمایش  وبیان نوع ورزش كامل كردن نقاشی ورنگ كردن آن نگاه كردن به تصاویر ورزشی وبیان اهمیت ورزش نوشتن كلمات جدید وروخوانی از روی متن درس وخواندن دسته جمعی شعر(10 دقیقه)
ارزشیابی تكوینی:    پرسش از دانش آموز در مورد درس جدید:1- كلمه ی « ورزش » را بخش كرده ، صدایش را كشیده و بنویسند.2- كلمه ورزشكار واسب سوار ودونده وكلمات جدید را بخوانند وبنویسند.3- درس را روخوانی كند.(2 دقیقه)
جمع بندی: با اشاره به تصاویر وكلمات كلید وبحث درباره اهمیت ورزش به انجام فعالیت ها  در گروهمی پر دازند كلمات خارج از درس وكتاب كه نشانه( و )دارند نیز آورده می شوند وتوسط بچه ها گفته می شودمانند:گاو –میوه(2 دقیقه)
ارزشیابی تكمیلی: رفع اشكال دانش آموزانی كه در خواندن اشكال دارند.- دقت در رفتارهایی كه نشانه علاقه مندی و عدم علاقه ی دانش آموزان می باشد.نشانه (و) را با مصوت ها می خوانیم.
تعیین تكلیف: فعایت مكمل وفوق برنامه كه بازیها یا ورزش های را كه در خانه یا مخصوص روستای خودشان است را در جلسه آینده به صورت نمایشی نشان دهند یا دوست دارند با كمك اولیا نقاشی یا تصویر آن  را بكشند وپیدا كردن نشانه (و) از مجلات یا روز نامه هارا پیدا كرده وبه كلاس بیاورند.
ختم جلسه با ذكر صلوات




نوع مطلب : طرح درس ابتدایی، 
برچسب ها : طرح درس نشانه ی و، روش تدریس نشانه ی واو،
لینک های مرتبط :
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :